Frakt & leverans

Frakt

Beroende på vilken typ av varor som du har beställt blir varorna levererade till din hemadress, ditt närmaste ombud eller företagsadress (företagspaket).

Frakt till utlämningsställe: 95kr. Hemleverans till ytterdörr/tomtgränsen från 195kr och beror på vikt och volym.

Kontakta kundtjänst angående inbärning, inte alla speditörer kan förmedla denna tjänst. 

Observera att vi endast levererar varor inom Sveriges gränser.

Leverans

Badhuset har ett eget fysiskt lager. De flesta varor beställs dock genom externa grossister och leverantörer som levererar direkt till våra kunder. När varan har lämnat lagret går det inte att ändra leveransadress. Därför ber vi dig vara noga med att fylla i korrekt leveransadress vid orderläggning.

Badhuset har liten påverkan på de externa leverantörernas leveranser/logistik och kan därmed i mycket begränsad utsträckning påverka en försenad leverans.

Leveransansvar: Ej mottagen order/lagerhyra

Det är kundens ansvar att boka utkörning eller hämta beställda produkter i god tid efter att dessa är klara för leverans. Om leverans eller upphämtning försenas på grund av kundens agerande eller brist på agerande, förbehåller vi oss rätten att debitera lagerhyra. Eventuell lagerhyra debiteras enligt gällande taxa hos transportör.

Vid bomkörning (d.v.s. när transportör inte kan leverera varan på grund av t.ex. att kund inte är på plats enligt överenskommen tid) debiteras kunden enligt transportörens gällande avgifter.

Mottagande av varor - transportskador eller felleverans

Du ska snarast efter att du mottagit varorna, kontrollera att emballagen är hela. Vi rekommenderar att du också avemballerar varan direkt efter mottagandet. Anmäl synliga skador, eller om du fått fel produkt eller fel antal, direkt till chauffören. Notera skadan/felet på fraktsedeln innan du kvitterar ut varan. Om du upptäcker skada på emballage eller vara är det viktigt att du tar bild av skadan. Bilddokumentation av skadan är nödvändig för att hantera ärendet.

Om du upptäcker skada, fel produkt eller fel antal på din order kontaktar du kundtjänst inom 5 dagar från det tillfälle att varan togs emot. Vi rekommenderar även att du som kund anmäler skadan till respektive fraktbolag.

Om kollin/kartonger verkar skadade har du dessa alternativ:

  • Neka leveransen och signera chaufförens fraktsedel med 'Nekad på grund av skada'.
  • Acceptera leveransen, meddela chauffören/utlämningspersonalen och signera fraktsedeln med ’Skadad’.

Fotografera kollit/kartongen innan du tar av emballaget från varan/varorna.

Transportskador anmälas senast 5 dagar efter mottagandet av godset. 

Om skada har uppstått så får du under inga omständigheter använda produkten. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Beroende på skadans omfattning byts produkten ut eller så skickas en reparatör hem till dig för att åtgärda felet.

Boka inte hantverkare förrän du har kontrollerat att rätt produkter har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. Badhuset friskriver sig kostnader som uppkommer för omkostnader av detta slag.

Leveranstid

Vår ambition är att erbjuda snabba leveranser och att ange så korrekta leveranstider som möjligt på vår hemsida. Varor som finns lagerförda hos Badhuset, leverantör eller grossist levereras inom 2-7 dagar. 

Tillverkningsvaror levereras inom 1-3 veckor och är beroende av trycket i produktionen.

Vid eventuell restnotering eller tillfällig slutförsäljning hos tillverkare kan leveranstiden bli längre. Du erhåller alltid ett besked om leveranstid per e-post. 

Fullständiga villkor