Navigera
Köpvillkor e-handel
Beställning
Vid beställning bekräftas ditt köp genom en orderbekräftelse via den e-postadress du har uppgett.
Vi polisanmäler alla falska beställningar och bedrägeriförsök och Badhuset.se förbehåller sig rätten att häva köpet om detta befaras.
Personer under 18 år måste ha målsmans tillstånd att beställa.
Frakt och expeditionsavgift
Beroende på vilken typ av varor som du har beställt blir varorna levererade till din hemadress, ditt närmaste ombud eller företagsadress (företagspaket).
Frakt till utlämningsställe: 95kr. Hemleverans till tomtgränsen/ytterdörr från 195kr och beror på vikt och volym.
Kontakta kundtjänsten angående inbärning, inte alla speditörer kan förmedla detta tjänsten.
Observera att vi endast levererar varor inom Sveriges gränser.
Leverans
Badhuset har ett eget fysiskt lager. De flesta varor beställs dock genom externa grossister och leverantörer som levererar direkt till våra kunder. När varan har lämnat lagret går det inte att ändra leveransadress. Därför ber vi dig vara noga med att fylla i korrekt leveransadress vid orderläggning. Badhuset har liten påverkan på de externa leverantörernas leveranser/logistik och kan därmed i mycket begränsad utsträckning påverka en försenad leverans.
Hemleverans
Din beställning från leverantör till dig skickas vanligtvis med Postnord, DHL eller DSV. Skrymmande varor skickas till din hemadress och leverans sker då dagtid i olika bestämda tidsintervaller mellan kl. 7.00-16.00 (beroende på var transportören befinner sig). Du blir telefonaviserad en dag innan eller i vissa fall samma dag som leverans för bokning av utkörningstid. Transportören lämnar normalt en ungefärlig leveranstid och det kräver att en mottagare kvitterar godset. För dig som bor i lägenhetshus levereras dina varor till porten, för dig som bor i villa levereras varorna vid tomtgränsen. OBS! bärhjälp upp i trappuppgång eller liknande ingår ej. Vi samarbetar med ett flertal speditörer och kan dessvärre inte styra över deras leveranstider och kördagar.
Vid leveranser till svårframkomliga ställen (t.ex. öar utan broförbindelse eller ordentliga vägar) kan vi tyvärr inte garantera att varan kan levereras direkt till din dörr. Saknas broförbindelse betyder detta att varan lämnas på utlämningsställe på fastlandet. Gäller också då varor ska skickas i retur.
Leverans till utlämningsställe
Icke skrymmande paket som skickas från vårt, Badhusets, laget hämtas på ditt DHL ServicePoint-ombud. Vid uthämtning på DHL ServicePoint-ombudet får du ett SMS eller brevavisering när varan finns på plats och kan hämtas. Dock måste varan hämtas normalt inom 14 dagar. Beställning som är levererad som paket och ej utlöst inom 14 dagar returneras till Badhuset på kundens bekostnad.
Varan kan endast hämtas ut av personen som står som mottagare av varan. Mottagaren legitimeras vid uthämtning.
Badhuset kan inte hållas ansvarig för att utgående varor är slut hos leverantören och att leveransen därmed ej kan slutföras eller att den blir försenad. Badhuset friskriver sig för eventuella kostnader som uppstår på grund av förseningar, defekta eller fellevererade varor.
Konsumenten har rätt att häva köpet utan extra kostnad vid en eventuell försening. OBS! Detta gäller ej produkter som ej är lagerförda och som produceras efter kundens beställning. Då måste förseningen vara av betydande art.
Ej mottagen order/bomkörning
Om du ej är anträffbar vid avlastning av din beställning eller inte accepterar leveransen utan att det är någon skada på godset debiteras du för de kostnader som uppstår för så kallad bomkörning/outlöst paket. Det gäller både hemleverans och paket till utlämningställe.
Leveranstid
Vår ambition är att erbjuda snabba leveranser och att ange så korrekta leveranstider som möjligt på vår hemsida. Varor som finns lagerförda hos Badhuset, leverantör eller grossist levereras inom 2-7 dagar. Tillverkningsvaror kan ha leveranstider från 1 till 4 veckor.
Vid eventuell restnotering eller tillfällig slutförsäljning hos tillverkare kan leveranstiden bli längre. Du erhåller alltid ett besked om leveranstid per e-post. I samband med leverans kommer du att bli telefonaviserad av fraktföraren.
Mottagande av varor - transportskador eller felleverans
Du ska snarast efter att du mottagit varorna, kontrollera att emballagen är hela. Vi rekommenderar att du också avemballerar varan direkt efter mottagandet. Anmäl synliga skador, eller om du fått fel produkt eller fel antal, direkt till chauffören. Notera skadan/felet på fraktsedeln innan du kvitterar ut varan. Om du upptäcker skada på emballage eller vara är det viktigt att du tar bild av skadan. Bilddokumentation av skadan är nödvändig för att hantera ärendet.
Om du upptäcker skada, fel produkt eller fel antal på din order kontaktar du kundtjänst inom 7 dagar från det tillfälle att varan togs emot. Vi rekommenderar även att du som kund anmäler skadan till respektive fraktbolag.
Om skada har uppstått så får du under inga omständigheter använda produkten. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan ska kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Beroende på skadans omfattning byts produkten ut eller så skickas en reparatör hem till dig för att åtgärda felet.
Boka inte hantverkare förrän du har kontrollerat att rätt produkter har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen. Badhuset friskriver sig kostnader som uppkommer för omkostnader av detta slag.
Ångerrätt i 14 dagar
Enligt "Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler" har du som kund alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att du behöver uppge någon speciell anledning. Du bör anmäla att du ångrar ditt köp skriftligen så att det finns bevis för att du gjort det i rätt tid.
Enligt lagen ovan finns det dock bestämmelser som begränsar ångerrätten. Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål. Om du är osäker på vilka varor som omfattas av ångerrätten så ring eller mejla vår kundtjänst. Lagen gäller för privatpersoner men inte näringsidkare.
Tänk på att du är försiktig när du hanterar varan så du slipper värdeminskningsavdrag, se mer under nästa stycke ”Returer”.
Vid nyttjande av ångerrätten står du som kund för returfrakten.
Vill du ha mer information om ångerrätten kontakta vår kundtjänst via mejl: kundtjanst@badhuset.se eller telefon: 036-860 65 90.
Returer
Du har som kund rätt att undersöka varan innan beslut tas om eventuell retur. Undersökningen ska göras med försiktighet och ej mer omfattande än nödvändigt då varan ska returneras i väsentligen oförändrat skick och i originalförpackning. Varan ska också returneras komplett om inget annat blir överenskommet mellan parterna och inom 14 dagar från det att du anmälde ditt ångrade köp. Varan ska returneras på samma sätt som den levererades. Det vill säga om den levererades på pall så ska den även returneras på pall. Kund står för returfrakten och ansvarar för att varan är tillräckligt paketerad för att minimera risk för fraktskada och levereras till rätt adress.
Om varan befinns vara i väsentligen förändrat skick kan värdeminskningsavdrag komma att göras. Badhuset kan komma att debitera kunden eventuella extra kostnader som uppkommer vid ej kompletta returer, alternativt ej acceptera returen.
Spara alltid följesedeln och kvittensen på leveransen tills returen är godkänd av Badhuset.
Innan en retur måste du alltid kontakta Badhusets kundtjänst för att få beslut om vart varan skall skickas samt få returen godkänd. I de fall som varan ska returneras till Badhusets lager kan vi hjälpa dig med en fraktetikett till DHL Servicepoint. Detta innebär att vi kommer att dra av det belopp som frakten kostar när vi återbetalar dig.
Om du väljer att inte skicka varan med våra fraktetiketter är det viktigt att paketet skickas som Företagspaket. Om detta inte sker tar vi ut en returhanteringskostnad på 95:- då vi själva måste hämta ut paketet hos ett ombud. Tänk på att avsändaren skall vara samma person som har lagt ordern. Detta för att vi ska kunna hantera ditt ärende snabbare.
Inga paket löses ut mot postförskott eller efterkrav.
Vid godkänd retur sker återbetalning senast 14 dagar efter att Badhuset har mottagit meddelandet eller erhållit varan. Återbetalningen sker dock inte innan varan har kommit åter eller tills dess bevis på att varan har återsänts. Återbetalning sker på samma sätt som betalningen genomfördes. Eventuell expeditionsavgift återbetalas ej vid retur.
Garantier
Badhuset strävar efter att i samarbete med våra leverantörer erbjuda de bästa garantierna i branschen och samtliga varor hos Badhuset innefattas därför av garantier. Vid fel som täcks av garantin ska varan repareras eller ersättas med en likadan eller jämförbar produkt utan kostnad för dig. Observera att garantitiden skiljer sig åt mellan olika varumärken. Kontakta oss för att få mer information om vilka garantivillkor som gäller för enskilda produkter.
Om en reparatör skickas ut i anmälda garantiärenden och inga fel kan konstateras måste vi via våra leverantörer debitera dig de kostnader som eventuellt uppstår. Detta gäller även i de fall då du orsakat skadan själv som vid till exempel felmontering eller handhavandefel.
Kom ihåg att spara fakturan som garantibevis. Garanti gäller inte produkter som har förvarats, monterats eller använts på ett felaktigt sätt alternativt ändrats till utseende/funktion. Garantin omfattar heller inte normalt slitage, repor, märken eller stötar som orsakats av en olyckshändelse.
Kontakta Badhusets kundtjänst så hjälper vi dig.
PriceRunner Köpgaranti
Ditt köp hos oss omfattas gratis av PriceRunner Köpgaranti. Det ger dig upp till 50.000 kronor om något skulle gå snett. För att omfattas av Köpgarantin så behöver du vara registrerad medlem på PriceRunner.
Du som inte redan är medlem hos PriceRunner och besökt oss genom dem kan också ta del av Köpgarantin genom att inom en timme efter ditt köp registrera dig. Att bli medlem hos PriceRunner är kostnadsfritt och tar bara ett par minuter! Besök PriceRunner för gratis Köpgaranti.
För att Köpgarantin ska gälla så måste beställningen vara addresserad till dig som privatperson. Du är berättigad ersättning om något går fel med ditt köp såsom att varan är defekt, en enskild vara saknas vid leverans, varan är felaktig eller leverans uteblir.
PriceRunner Köpgaranti ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader betalas ingen ersättning. På PriceRunner hittar du en lista på kategorier som ej omfattas samt kompletta villkor som gäller.
Ja tack, ta mig till PriceRunner för gratis registrering!
Reklamationer
Reklamationsrätt gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller således inte normalt slitage eller åldrande.
Om varan är felaktig så rekommenderar vi att du reklamerar så fort som möjligt. Kontakta kundtjänst och ange på vilket sätt som du anser varan vara felaktig. Ha också varans artikelnummer och ditt ordernummer till hands. Kundtjänst beslutar om åtgärd, reparation, byte eller i vissa fall kan prisavdrag göras.
Vid retur ska helst originalemballaget användas. Du som kund är ansvarig för eventuella risker (transportskador/förluster) som kan uppstå i samband med returfrakten.
När den reklamerade produkten, eller i vissa fall bilder från vilka vi kan godkänna felet, har tagits emot och vi har konstaterat att reklamationen är giltig, kommer vi att ersätta dig enligt gällande lag.
Om reklamationen inte är giltig enligt gällande lag har vi rätt att ta ut en administrativ avgift, från var produkt till annan, motsvarande våra kostnader för administration och frakt eller våra serviceteknikers kostnader för hembesök.
Du ansvarar för att kontrollera dina varor innan dess att hantverkare bokas för att minimera merkostnader.
Vi löser ej ut varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav.
Felplockade och felaktiga varor får inte monteras, då anses köparen ha godkänt sin leverans. Detta gäller dock inte om det först efter montering går att se att varan i fråga är felaktig.
Vid reklamation sker återbetalning senast 14 dagar efter att Badhuset har mottagit meddelandet eller erhållit varan. Återbetalningen sker dock inte innan varan har kommit åter eller tills dess bevis på att varan har återsänts. Återbetalning sker på samma sätt som betalningen genomfördes.
Boka inte hantverkare förrän ni har kontrollerat att rätt produkter har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen.
Särskilda villkor för företag
Dessa Köpvillkor gäller för kunder som handlar i egenskap av privatpersoner. Om du ändå genomför ett köp på Webbplatsen som representant för ett företag, accepterar du Köpvillkoren för företagets räkning och garanterar att du har behörighet att godkänna dessa Köpvillkor samt att genomföra köp för företagets räkning.
För kunder som handlar på Webbplatsen i egenskap av företag erbjuder vi inte ångerrätt eller tre års reklamationsrätt. Vi ansvarar inte heller för indirekta förluster eller utebliven vinst. Därutöver är vårt ansvar under dessa Köpvillkor, för varje förlust eller skada, begränsad till ett belopp motsvarande det totala belopp som kund i egenskap av företag har betalat till oss för den produkt som förlusten eller skadan är relaterad till eller härrör från.
Allmänna villkor
Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och förbehåller oss rätt till prisändring utan föregående avisering.
Vi förbehåller oss för eventuella fel i skrift på sidan gällande leveranstid, pris och produktinformation. I de fall fel uppdagas informeras kunden alltid om detta. Kunden har då sin fulla rätt att annullera eller ändra sin beställning. Färgavvikelser på produkter kan förekomma p.g.a. att färgåtergivning på olika bildskärmar varierar.
Personer under 18 år måste ha målsmans tillstånd att beställa.
Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.
Betalning
Vi har fyra olika betalningsalternativ för att du som kund ska kunna välja det sätt som passar dig bäst:
Betalning med kort
Väljer du att betala med kreditkort betalar du ingen kortavgift. Vid eventuell retur går pengarna för varan tillbaka till ditt kort. Hos oss kan du göra snabba, enkla och säkra betalningar med betalkort som VISA och MasterCard. Vi tycker att det är viktigt att våra kunder känner sig trygga vid köp av oss och samarbetar därför med Nets som är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. Dina kortuppgifter hanteras enbart på Nets säkra server och kan inte läsas av utomstående. För mer information vänligen besök klarna.se.
Direktbetalning - internetbank
Du kan enkelt betala via internetbank (Nordea, Handelsbanken & Swedbank). Betalningen görs kostnadsfritt direkt från ditt konto på respektive bank.
Faktura 30 dagar - Få först. Betala sen
Läs mer om detta nedan i Klarnas fakturavillkor.
Observera att leverans enbart sker till folkbokförd (privatpersoner) eller registrerad adress (företag).
Klarna Delbetalning - Månadsfaktura
Du har som privatperson möjlighet att dela upp din betalning på månadsfaktura. Det finns flera olika alternativ.
Läs mer om detta nedan i Klarna Månadsfaktura.
Observera att leverans sker enbart till folkbokförd adress.
Väljer du delbetalning finns följande alternativ:
Månader | Ränta | Uppläggningsavgift | Aviavgift per månad |
12 månader | 0% | 149: - | 29: - |
24 månader | 9,99% | 299: - | 29: - |
Klarna Fakturavillkor
Få först. Betala sen.
Dessa villkor för faktura gäller mellan dig och denna butiken när du handlar varor, biljetter eller tjänster och du valt att betala med faktura.
När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 30 dagar från leverans av varorna eller biljetterna/tillgängligt datum för tjänsterna eller digitalt material. Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se.
Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.
Betala endast efter du tagit emot din order
Klarna erbjuder konsumenter Köparskydd, vilket bland annat innebär att du som konsument inte behöver betala för dina beställda varor förrän du har mottagit dem, samt att Klarna assisterar dig med problem som relaterar till ditt köp.
För mer information och instruktioner vänligen gå till: Klarnas Kundservice.
Kostnader och avgifter
Vi tar ut en fakturaavgift om 0 kr per köp. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer en påminnelseavgift om 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
Kreditprövning och personuppgiftsbehandling
När du väljer att betala med faktura gör Klarna en kreditprövning. Om en kreditupplysning tas kommer du bli underrättad om detta samt få en kopia på kreditupplysningen skickad per post eller e-mail. Klarna behandlar dina personuppgifter för att uppfylla våra åtaganden enligt detta avtal och för de övriga syften som redovisas i vår Dataskyddsinformation. Dataskyddsinformationen hittar du här, eller på vår hemsida, och genom att använda Klarnas tjänster så bekräftar du också att du tagit del av denna Dataskyddsinformation. Vi behandlar dina personuppgifter bland annat för att utföra identifikation, kundanalys, kreditprövning, marknadsföring och affärsutveckling. Vi kan också komma att överföra dina personuppgifter till utvalda partners (såsom kreditvärderingsinstitut), som kan vara etablerade i en stat utanför EU/EES. Du hittar mer information om vår delning av personuppgifter, dina rättigheter i förhållande till dessa, hur du kan kontakta oss med frågor, eller vända dig till myndighet med klagomål, i Dataskyddsinformationen.
Klarna Månadsfaktura
Månadsfaktura
Månadsfaktura är en pågående tjänst som tillhandahålls av Klarna och som samlar alla köp du gör där du antingen väljer betalning med Månadsfaktura, Köp nu - betala senare eller Klarnakortet i en och samma faktura.
Den månatliga perioden baseras på förfallodagen, vilken du själv väljer när du ansluter dig till Månadsfaktura. Förfallodagen är den dag i månaden som du måste ha betalat din Månadsfaktura. 14 dagar före förfallodagen är sista dagen då nya köp adderas till din Månadsfaktura (“Brytdag”) och efterföljande dag (dvs. 13 dagar före förfallodagen) skickas fakturan. Om du exempelvis väljer den 28:e som förfallodag varje månad är sista dag då nya köp läggs till i Månadsfakturan den 14:e och din Månadsfaktura kommer att skickas den 15:e.
Månadsfakturaköp genomfört med ditt Klarnakort innan Brytdagen kommer att samlas på samma Månadsfaktura. Alla andra köp du gör med antingen Månadsfaktura eller Köp nu - betala senare kommer adderas till samma Månadsfaktura om varorna skickas eller om tjänsten gjorts tillgänglig för dig innan Brytdagen.
Om ett köp med faktura skulle ha haft en senare förfallodag än den i Månadsfakturan kommer det köpet istället att läggas till nästkommande Månadsfaktura. Det innebär att du alltid åtminstone får samma kredittid som du skulle ha fått med vanlig faktura. Vissa butiker erbjuder längre än 14 dagars kredittid som standard vilket även beaktas i tjänsten för Månadsfaktura.
Tjänsten
Du ansluter dig till Månadsfaktura genom att välja Månadsfaktura som betalningsalternativ i kassan hos en butik eller i Klarnas kundportal på webben eller i appen. Tjänsten Månadsfaktura har en obegränsad löptid. Du kan när som helst avsluta tjänsten för Månadsfaktura i Klarnas kundportal eller genom att kontakta Klarnas kundtjänst. Din uppsägning träder i kraft omedelbart. För köp gjorda före men levererade efter din uppsägning kommer en Månadsfaktura för det köpet ändå att skickas.
Klarna har rätt att säga upp tjänsten vid tidpunkt som Klarna bestämmer, om (i) vi ger dig 2 månaders varsel; (ii) med omedelbar verkan av sakliga skäl, exempelvis vid försämring av din ekonomiska situation, om du tillförordnats en förvaltare, om vi har anledning att tro att du har använt, eller har för avsikt att använda, Månadsfaktura grovt oaktsamt eller för bedrägeri eller för annat olagligt syfte.
Din Månadsfaktura
Fakturan skickas 13 dagar före förfallodagen till din e-postadress. Den skickas även per vanlig post om du valt den tjänsten. Du har möjlighet att ändra din förfallodag i Klarnas kundportal. Ändring av förfallodag träder ikraft nästkommande månad.
Kostnader och Avgifter
En avgift på 29 kronor debiteras för varje Månadsfaktura oavsett antal köp. Så snart du gjort ett köp genom Köp nu - betala senare, Klarnakortet och/eller Månadsfaktura kommer vi automatiskt skapa en Månadsfaktura åt dig. För de månader du inte gör några köp genom Köp nu - betala senare, Klarnakortet eller Månadsfaktura kommer ingen avgift debiteras.
En betalningspåminnelse skickas vid utebliven betalning och en påminnelseavgift på 60 kronor tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
Kreditprövning
En kreditprövning genomförs när du väljer Klarna som betalmetod. Om en extern kreditupplysning inhämtas kommer du att få en kopia på kreditupplysningen per brev eller e-post.
Vi reserverar oss rätten att neka användande av Månadsfaktura som betalmedel på grund av sakliga skäl, exempelvis vid försämring av din ekonomiska situation eller om vi misstänker obehörig eller bedräglig användning.
Personuppgiftshantering
Klarna behandlar dina personuppgifter för att uppfylla våra åtaganden enligt detta avtal och för de övriga syften som redovisas i vår Dataskyddsinformation. Dataskyddsinformationen hittar du här, eller på vår hemsida, och genom att använda Klarnas tjänster så bekräftar du också att du tagit del av denna Dataskyddsinformation. Vi behandlar dina personuppgifter bland annat för att utföra identifikation, kundanalys, kreditprövning, marknadsföring och affärsutveckling. Vi kan också komma att överföra dina personuppgifter till utvalda partners (såsom kreditvärderingsinstitut), som kan vara etablerade i en stat utanför EU/EES. Du hittar mer information om vår delning av personuppgifter, dina rättigheter i förhållande till dessa, hur du kan kontakta oss med frågor, eller vända dig till myndighet med klagomål, i Dataskyddsinformationen.
Ångerrätt
Du har rätt att frånträda avtalet (ångerrätt) genom att lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar (ångerfrist). Ångerfristen börjar löpa den dag avtalet ingås men som tidigast den dag du fått denna information. För att nyttja din ångerrätt är det tillräckligt att du skickar ett meddelande inom ångerfristen till:
Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, telefon: +46 8 120 120 00, e-post: kund@klarna.se.
Verkan av ångerrätt innebär att båda parter ska lämna tillbaka vad de tagit emot. Eventuell återbetalning ska ske inom 30 dagar. För dig börjar denna frist den dag du lämnade eller sände ditt meddelande om att avtalet frånträds, för oss när vi mottog ditt meddelande. Notera att utövande av ångerrätt gentemot oss inte avslutar dina köpeavtal med butiker. Dina rättigheter och skyldighet gentemot butiker regleras av avtalet mellan dig och dem samt tillämplig lagstiftning.
Tillämplig lag och kommunikation
Detta avtal regleras av svensk lag. Kommunikation med anledning av dessa villkor sker på svenska.
Klagomål
För klagomålshantering vänligen besök vår webbsida för med utförlig information. Klagomål kan lämnas skriftligen eller muntligen till Klarnas tvistelösningsavdelning via kontaktformuläret på Klarnas hemsida www.klarna.se, eller genom att skicka ett brev med ordet “Klagomål” till Klarnas registrerade adress.
Om vi inte lyckas lösa tvisten kan du anmäla ditt ärende till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Klarna deltar i ARN:s tvistelösningsförfarande och följer deras rekommendationer för ärenden som prövas. Information om hur du anmäler ett ärende till ARN finner du på ARN:s hemsida www.arn.se. Du kan anmäla ditt ärende på något av Europeiska Unionens officiella språk via ODR-plattformen som tillhandahålls av Europeiska kommissionen. Du hittar ODR-plattformen på https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ärendet kommer därefter att överlämnas till ARN. Du kan också kontakta ARN genom post eller personligen: Allmänna reklamationsnämnden, Postbox 174, 101 23 Stockholm, Sverige, Besöksadress: Kungsholmstorg 5, Stockholm.
Klarna
Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm (“Klarna”), telefon: +46 8-120 120 00, e-post: kund@klarna.se, är en svensk bank registrerat under organisationsnummer 556737-0431. Klarna Bank AB (publ) har tillstånd att erbjuda finansiella tjänster och står under Finansinspektionens tillsyn. Du hittar information om vår registrering på Finansinspektionens hemsida.
För mer information om Klarna, vänligen besök www.klarna.se.